A következő oldalon alkoholok szerepelnek
Az "Ok" gomb megnyomásával kijelentem, hogy elmúltam 18 éves, és nem teszem lehetővé számára, hogy az itt megjelenített tartalmakhoz jogosulatlan -vagy kiskorú személyek hozzáférjenek.
A következő oldalon erotikus tartalmú termékek szerepelnek.
Az "Ok" gomb megnyomásával kijelentem, hogy elmúltam 18 éves, és nem teszem lehetővé számára, hogy az itt megjelenített tartalmakhoz jogosulatlan -vagy kiskorú személyek hozzáférjenek.
A leggyakoribb javítások a kerékpárodon
Készülj fel minden olyan váratlan eseményre, amely megfoszthat a felejthetetlen élményektől a nyeregben. A leesett lánc, a defektes gumi vagy a beragadó fékek sem állhatnak az utadba. Tekerj nyugodtan, és érj célba!
Kerékpáros alapfelszerelés
A kerékpáros alapfelszerelésből nem hiányozhat a sisak, a lámpák, a fényvisszaverők és az elsősegélykészletnek. De mi az, ami még nem hiányozhat a kerékpáros táskádból? Belső gumi ragasztó foltokkal, pumpa, egy többfunkciós marokszerszám és egy imbuszkulcs készlet.
Külső és belső gumi javítás 5 lépésben
A kilyukadt vagy eresztő belső gumit kicserélheted egy újra, vagy megragaszthatod.
- Vedd le a kereket – mindig a fékek típusát figyelembe véve. Először oldd ki az abroncsféket úgy, hogy kilazítod az ezüst vezetőt, ami a fék feszességét állítja. Tárcsafék estében pedig csak engedd ki a gyorskioldót.
- Gumileszedő segítségével távolítsd el a gumiabroncsot a felniről.
- Fújd fel a belső gumit, és hallás vagy érintés alapján határozd meg a defekt helyét. Ellenőrizd a belső gumit és a gumiabroncs belsejét is, hátha benne maradt az, ami kiszúrta a belső gumit.
- A javításhoz belső gumi ragasztót vagy öntapadó foltokat használhatsz. Tedd érdesebbé az érintett területet csiszolópapírral, vigyél fel egy vékony ragasztóréteget, majd kb. 1 perc múlva helyezd fel a foltot védőfólia nélkül, ezt követően hagyd pihenni 5 percig.
- Először helyezd a gumiabroncs egyik peremét a felnire, és helyezd bele a kissé felfújt belső gumit. Mindig a szeleptől az ellenkező oldal felé helyezd be. Ellenőrizd a megfelelő illeszkedést, és fújd fel a belső gumit.
Tipp: Ha a gumiabroncson is nagyobb lyuk keletkezett, akkor használj speciális ragasztó foltot. Ha nincs nálad ilyen, ideiglenesen megerősítheted a gumiabroncs belső falát a sérülés helyén például a régi belső gumi egy darabjával.
A bicikli lánc javítása és karbantartása
Egy leesett vagy elszakadt lánc minden kerékpáros számára megálljt parancsol. A javításhoz elengedhetetlen egy szegecselő, egy patentszem, pár imbuszkulcs, egy kis ügyesség és egy adag türelem.
A leesett lánc visszarakása
Emeld fel a hátsó váltó mozgó fogaskerekeit a tárcsákig. Ezzel a manőverrel meglazítod a láncot, és könnyen visszahelyezheted a fogaskerékre vagy a fogaskoszorúra.
Meghajlott lánc
Ha a lánc kiugrik a helyéről vagy rosszul fut a fogakon tekerés közben, két imbuszkulccsal meghajlítva kiegyenesítheted, hogy a lánc visszanyerje az eredeti alakját. Az így megjavított lánc eltörhet, ezért mielőbb cseréld ki.
Mi a teendő, ha elszakad a lánc?
A javítás megkezdése előtt kapcsolj vissza a legkisebb fokozatra és fogaskoszorún, hogy meglazítsd a láncot.
- Javítás szegecselővel: Helyezd be a láncot a szegecselőbe és húzd meg. Forgasd el a kart, hogy kinyomja a belső láncszegecset – annak részben rögzítve kell maradnia a külső láncszemhez. Helyezd össze a csatlakoztatandó láncszemet a szegecselőbe, és kapcsold őket újra össze a segítségével.
- Patentszem használata: Készítsd elő úgy a láncot, hogy mindkét végén a láncszem belső része maradjon meg. Helyezd be a patentszem egyik felét mindkettőbe, és csatlakoztasd őket. Végül helyezd fel a láncot a helyére, és rögzítsd a pedál megtekerésével.
A kerékpárlánc karbantartása
Növeld a lánc élettartamát rendszeres tisztítással és olajozással. Csak helyezz egy láncmosót tisztítószerrel a láncra, és tekerd meg néhányszor hátrafelé a pedálokat. Kenéskor használj csepegtetőt, és mindig töröld le a felesleges olajat egy ronggyal.
A fékek javítása és beállítása
Javítsd meg a terepen a csikorgó vagy meghibásodott fékeket, hogy legalább a szervizig el tudj tekerni.
Tárcsafékek javítása és beállítása
Ha a tárcsafékek csikorognak, próbáld meg először zsírtalanítani őket egy tárcsafék zsírtalanítóval, majd töröld le tiszta, száraz ruhával. Ha a zsírtalanítás nem segít, cseréld ki a fékbetéteket. Miután eltávolítottad a kereket a vázból, vedd ki a fékbetéteket a féknyeregben tartó csavart. Távolítsd el a régi fékbetéteket a rugóval együtt. Helyezd be az új betéteket az új rugóval együtt a féknyeregbe, és rögzítsd őket a csavarral.
Ha a meggörbült féktárcsát kell kiegyenesítened, próbáld meg kézzel vagy speciális szerszámmal egyenesbe húzni.
Mindig állítsd be az új fékeket és a kicserélt fékbetéteket a két csavar segítségével, amelyek a féknyerget a keretben tartják. Lazítsd meg a csavarokat, nyomd ütközésig a fékkart és húzd meg a csavarokat.
Abroncsfék javítása és beállítása
Oldd ki a féket a kar megnyomásával, és akaszd ki a fékhuzalt (ne felejtsd el visszahelyezni a következő út előtt). Ellenőrizd a felnik és a fékbetétek kopási állapotát, melyeket akár teljesen egészükben kicserélhetsz, de néha elég, ha csak a kopott fékbetéteket cseréled újakra.
A teljes fékbetét cseréjekor ügyelj az alkatrészek helyes sorrendjére. Lazítsd meg az anyát, távolítsd el a fékbetétet az alátétekkel együtt, szereld össze és szereld fel az új alkatrészt, majd húzd meg az anyacsavart.
A fékbetétek beállításánál egy kis forgásirány változtatás vagy az anyacsavar enyhe meglazítása, vagy meghúzása segít - ha a féket az anya lazításával/meghúzásával állítod be, akkor a fékbetéteknek mindig teljes felületükkel kell felfeküdniük a felni közepén.
Tipp: A fékkábel meghúzásával beállíthatod a megfelelő távolságot a fékbetétek és a felni között.
Mit kezdj az elszakadt vagy meglazult fékhuzallal?
Lazítsd meg a csavart a fékkaron, és húzd ki az elszakadt fékhuzalt a bowdenből, vagy akaszd ki a fékkar végét. Mérd meg az új kábel hosszát az eredetinek megfelelően. Akaszd be a huzal végét a karba, és csavaró mozdulattal húzd át a fékeken lévő hornyon, a bowdenen és a szorítócsavaron.
Az rögzített huzal szükséges hosszúságát úgy állítsd be, hogy az szabadon mozogjon, és ne zavarja a többi kábelt. Rövidítsd le a szabad végét körülbelül 5 cm-rel a fékkar mögött, és húzd meg.
Az első és hátsó váltó javítása és beállítása
Készülj fel egy törött vagy rosszul beállított váltóra, ami eléggé megkeserítheti az életed.
Hogyan állítsd be a hátsó váltót?
Pozícionáld a váltótartó fület merőlegesen a talajra. Kicsit csavard ki a sebességváltó kábelt, hogy meglazuljon. Az alsó váltógörgő felső csavarjával állítsd be az feszességet, és rögzítsd a kábelt ugyanúgy, mint a váltónál. Állítsd be a felső görgőt az alsó csavarral úgy, hogy a váltókar a legnagyobb fogaskerék tengelyében legyen. Állítsd be a lánc megfelelő futását a váltó teljes szélességében azzal a csavarral, amelyen keresztül a kábel a váltóhoz jut. A meghúzásával a váltó átvált a nagyobb fogaskerékre, lazításával pedig kisebbre.
Nem működik a váltód?
Ellenőrizd az első váltó helyes beállítását, amely vonalának párhuzamosnak kell lennie a racsnival. Sem a tartó, sem a váltókar nem lehet elhajolva vagy megsérülve.
Az első váltó felső oldalán található egy alsó ütközőcsavar, amelynek belülről 0,5 mm-re kell lennie a lánctól. Lazítsd meg a sebességváltó kábelt és cseréld ki, ha sérült. Húzd át az új kábelt a bowdeneken, rögzítsd a váltó csavarjával, húzd meg és csavard be.
Ha zavar a rövidebb váltókábel, húzd meg kissé a csavart, és lazítsd meg a kábelt.
Ezzel szemben a csavar kicsavarásával és a kábel meghúzásával megoldhatod a nagyobb váltófokozatok eltolódásának problémáját.
Tipp: Ügyelj a bowdenekre és a kábelek megfelelő állapotára. Rendszeresen tisztítsd és olajozd meg őket.
Amikor már nem éri meg a javítás
Kilométerenként leesik a lánc, a fékek nincsenek éppen a legjobb állapotban és a váltóra inkább rá sem nézel? Legfőbb ideje a változásnak. Taposs bele egy új kerékpár pedáljába, élvezd az utazást, és mindig biztonságban érkezz meg.
Hogyan válassz kerékpárt? Inkább egy elektromos kerékpárt szeretnél?
Kerékpáralkatrészek szójegyzéke
- Első váltó - ez a váltó kapcsolja a láncot a következő fokozatba.
- Hátsó váltó - a lánc a hátsó keréknél való átváltásra szolgál.
- Fogaskerekek - különböző méretű fogaskerekek a racsnin. Ezek hajtják a hátsó kereket.
- Bowden - kábel, amely lehetővé teszi a mechanikai erő és energia átvitelét. Külső rugalmas strapabíró burkolatból, acél merevítésből és egy csőből áll, amelyben egy mozgó kábel található.
- Váltó kábel - a lánc átváltására szolgál, és a bowden belsejében található.
- Racsni - alapvetően egy váltó a kerékpár pedáljainál. Lehetővé teszi az áttételek és kombinációk bővítését.