A következő oldalon alkoholok szerepelnek
Az "Ok" gomb megnyomásával kijelentem, hogy elmúltam 18 éves, és nem teszem lehetővé számára, hogy az itt megjelenített tartalmakhoz jogosulatlan -vagy kiskorú személyek hozzáférjenek.
A következő oldalon erotikus tartalmú termékek szerepelnek.
Az "Ok" gomb megnyomásával kijelentem, hogy elmúltam 18 éves, és nem teszem lehetővé számára, hogy az itt megjelenített tartalmakhoz jogosulatlan -vagy kiskorú személyek hozzáférjenek.
Hogyan legyél youtuber?
Bárki létrehozhat egy YouTube csatornát – ez csak néhány percet vesz igénybe. De rendszeresen előállni érdekes témákkal, szórakoztató videókat készíteni és hűséges feliratkozókat szerezni? Ez már nem olyan egyszerű. Főleg, ha hanyatt-homlok ugrasz bele bármilyen terv nélkül.
Hogyan kezdd a YouTube-on?
Mielőtt létrehoznál egy csatornát és a kamera elé állnál, itt az idő egy kis brainstormingra és tisztázni az alapokat.
Mi lesz a YouTube csatornád témája?
Az első dolog, amit át kell gondolnod, hogy mi lesz a csatornád témája. Mivel foglalkozol majd, és miről fognak szólni a videóid?
Természetesen enélkül is belefoghatsz a videózásba a YouTube-on, és szinte bármiről készíthetsz videókat, de ha nem vagy már jól ismert híresség, akkor nagyon nehéz lesz eladnod magad és nézőket szerezned.
Viszont ha a YouTube felhasználók azt látják, hogy a csatornád tartalma valami olyanra összpontosít, ami érdekes, akkor jó eséllyel megnyerheted őket. Mi legyen ez a téma? Ideális esetben olyasmi, amit élvezel. Mert ha nem élvezed (és csak a pénzt látod benne), akkor a youtuber lét fájdalmasan nehéz lesz a számodra, és óhatatlanul hamar kiégsz.
Nem kell szakértőnek lenned az adott témában (bár ez egyáltalán nem hátrány). Elég, ha megfelelően érdeklődsz iránta. Szívesen olvasol könyveket? Boncolgathatod őket, elmondhatod róluk a véleményed, és ajánlhatod őket a nézőidnek. Esetleg gyakran főzöl különlegességeket vagy nem szokványos ételeket? Akkor biztosan megteheted ugyanezt a kamera előtt némi kommentárral fűszerezve. Festesz és alkotsz? Fogadjunk, hogy sokan szívesen tanulnának tőled.
A lehetőségek végtelenek. Ha kiválasztottál valamit, próbálj meg rákeresni a YouTube-on néhány, a témával foglalkozó csatornára. Koncentrálj arra, hogyan kezelték az adott témát, és hogy hogyan lehetne jobban vagy másként csinálni. Ne próbálj meg másokat másolni – inkább igyekezz valami különlegeset beleszőni a videóidba.
Figyeld meg más alkotók videóiban a videók vágását, a hangeffektusokat, a zenét és a látványt – vagyis mindent. Végül pedig görgess le a hozzászólások részre, hogy megtudhasd, mi tetszett és mi nem tetszett a nézőknek, esetleg mi hiányzott a videóból. Nézz így át több tucat videót, hogy megfelelő áttekintésed legyen arról, mire kell figyelned és mit kell elkerülnöd alkotás közben. Ugyanis a legnehezebb teljesen tiszta lappal kezdeni.
A legfontosabb az, hogy az alkotásaid valamilyen hozzáadott értéket nyújtsanak. A videóidnak vagy hasznosnak vagy szórakoztatónak kell lenniük a nézők számára, ideális esetben egyszerre mindkettőnek.
A YouTube csatornád neve és létrehozása
„A név csak egy formalitás, nem?” Lehet, hogy így gondolod, de ez egy tévedés. A helyzet az, hogy ki tudja, meddig fog elkísérni, és valószínűleg rajta múlik majd a youtuber karriered sikere vagy bukása.
A csatornád nevének kiválasztásakor két lehetőség kínálkozik:
- Az első (és bonyolultabb) lehetőség, hogy a valódi neved alatt hozol létre egy fiókot, és így építed fel a saját márkádat.
- A második lehetőség az, hogy egyedi névvel hozol létre egy fiókot, ami tartalmaz valamilyen kulcsszót, és azonnal tudatja a nézővel illetve a YouTube algoritmussal, hogy miről szól a csatornád. A YouTube többek között egy kereső is, akárcsak a Google. A kulcsszavak pedig elengedhetetlenek a keresés során. Ezek nélkül soha senki sem fog rádtalálni.
Tehát válassz egy nevet, és hozz létre egy fiókot (csak egy e-mailre van szükséged a Google-tól és néhány perc szabadidőre). Ezenkívül ne felejts el létrehozni és feltölteni egy profilképet és a csatornád megnyitásakor felül megjelenő szalaghirdetés képet. Nem kell grafikus varázslónak lenned, és még csak Photoshop sem kell hozzá. Használhatod például a Canva weboldalat is, ami ugyanilyen jó szolgálatot tesz majd. Válassz egy egyszerű, emlékezetes grafikai stílust, eredeti színpalettát, amihez a későbbiekben tartani fogod magad. A vizuális identitásod majdnem olyan fontos, mint a fent említett csatornanév. Ez mind a saját márkád része.
Kik lesznek a nézőid?
Egyes alkotók egyáltalán nem gondolnak a videóik hangnemére, kizárólag önmagukra fókuszálnak. De azoknak, akik nem biztosak magukban, van egy kis segítségünk. Gondolj egy konkrét személyre, legyen az valós vagy kitalált, aki a nézőid prototípusa lesz, és képzeld el, hol dolgozik, mi a hobbija, miért tölt időt a YouTube-on, mit néz, stb. Ez nagyban megkönnyíti majd a dolgod. Amikor elképzeled magad az illető bőrében, nagyjából tudni fogod, hogy mi érdekli, mit szeret és mit nem, milyen humora van, és mindezt hogyan kell tükrözni a videóidban.
A legfontosabb, hogy elkezdd
Mindenképpen érdemes alaposan utánanézni és mindent megtudni, nem csak a csatornád témájával kapcsolatban, hanem általánosságban a videók készítéséről és szerkesztéséről. De a legfontosabb az, hogy egyáltalán belevágj. A legjobb, ha mindent menet közben tanulsz meg. Rengeteg oktatóanyagot olvashatsz, de egyik sem hasonlítható össze a saját személyes tapasztalatoddal.
Csak a videó elkészítésekor fogod megtudni, hogy milyen témákról tudsz természetesen beszélni, mit élvezel ebben az egészben, és hogy ez az egész folyamat valóban megfelel-e számodra.
Nem árt bevallani, hogy az első néhány videód nem lesz jó, nemhogy a legjobb. Ne félj, mindenki átmegy ezen. Nem kell ám azonnal elkezdeni a drága technológiákba való befektetést. Nyugodtan rögzítheted első videóid akár a mobiltelefonoddal is. A drága lámpák helyett ülj az ablakhoz közel, csinálj egy kicsit rendet a háttérben és hajrá. Kezdj azzal, amid már van otthon, és nézd meg, hogy meg-e tudsz küzdeni a YouTube-ra való tartalomgyártás első lépéseivel.
Milyen felszerelés nélkülözhetetlen?
Már elkészítetted az első néhány videódat, élvezed is, és szeretnéd a tartalmadat a következő szintre emelni? Akkor itt az ideje, hogy beruházz néhány alapvető felszerelésbe!
Rakj össze egy ésszerű költségkeretet, és részesítsd előnyben azt, amire valóban szükséged van a saját típusú videóidhoz. Ne feledkezz meg a lakás méretéről sem, ami nem nő meg csak azért, mert szükség lenne rá. Ideális esetben olyan technikát válassz, amivel könnyű dolgozni. Végül is nem szeretnél több órát tölteni minden videó előtt a kamerák és a fények előkészítésével, mint egy profi stúdióban. Leginkább egyedül leszel, így a világod elsősorban a kreatív alkotás körül forogjon, ne pedig a technológia felállítása körül.
Mikrofon
Minden jól menő YouTube csatorna alapfelszerelése közé tartozik a mikrofon. Bizonyos mértékig használhatod a telefonod vagy a fejhallgatód mikrofonját, de a videók túlnyomó többségében az egyediségen és a kommentáron múlik a siker, amire erősen rányomja a bélyegét a hangod tisztasága. A nézők gyakrabban megbocsátják a rosszabb minőségű felvételt, mivel a legtöbben egyébként is a mobiltelefonjuk kis képernyőjén nézik a videót, de a rossz hangminőség biztosan elriasztja őket.
Szerencsére viszonylag olcsón lehet mikrofont kapni. Még egy kis mikroportból is, mint a RODE Lavalier GO vagy a RODE SmartLav+, sokat kihozhatsz. Mivel közel vannak a szájhoz, így a rögzített hang tiszta, környezeti zajok nélkül.
Ha az asztali mikrofonokat részesíted előnyben, akkor az első logikus választás a Blue Microphones Yeti. Már most kultikus státusza van a YouTube világában. Jó áron kapható, univerzálisan használható, és az évek során már jól bevált mikrofon.
Szeretnéd, ha a mikrofonod a stúdiód dekorációjának részévé válna? Akkor érdekelhet az állítható RGB világítással rendelkező HP HyperX QuadCast 4P5P7AA.
A mikrofont közvetlenül a kamerára is rögzítheted, de ha lehetséges, tartsd a lehető legközelebb a hangforráshoz, azaz a saját szádhoz. Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy a mikrofon a nem kívánt környezeti zajokat és a visszhangot is rögzíti.
Kamera
A kamera megnevezés kissé félrevezető. Manapság az alkotók túlnyomó többsége fényképezőgépeket, konkrétan tükör nélküli fényképezőgépeket használ a videók készítéséhez. Kiváló minőségű, éles videót és nagy rugalmasságot kínálnak elfogadható áron.
A választott modellnek képesnek kell lennie 4K felbontású videók készítésére, ez az alap. De a videó minősége nem csak a felbontáson múlik. Mielőtt mindened egy tükör nélküli fényképezőgépre költenéd, olvass el róluk néhány véleményt, és mélyen tanulmányozd át a kiválasztott modell által készített példavideókat. Ez az egyetlen módja annak, hogy valós képet kapj arról, mire képes, és hogy megfelel-e a saját igényeidnek.
Ha nincs otthon dedikált operatőröd (vagyis: szülő, partner vagy barát), akkor érdemes egy kihajtható képernyős fényképezőt választanod, amiben láthatod magad forgatás közben.
Az FPS, vagyis frames per second is fontos, tehát, hogy a kamera hány képkockát képes rögzíteni másodpercenként. A szabvány a 24 FPS és 30 FPS. Ha a kamera képes kezelni a 60 FPS-t vagy 120 FPS-t, akkor lelassíthatod a felvételt, játszhatsz vele, és nagyszerű B-rollok készítésére használhatod, hogy illusztrálhasd azt, amiről éppen a videóban beszélsz.
Ha gyakran vlogolsz és menet közben forgatsz, a fényképezőgépnek optikai képstabilizátorral is rendelkeznie kell. Enélkül a felvételek nagyon remegni fognak, és még több időt kell majd töltened a szerkesztésükkel. Emellett összpontosíts az autofókusz megbízhatóságára is. Otthoni környezetben, ahol egyhelyben ülsz, a kamerád nem veszíti csak úgy el a fókuszt, de ez egy sokkal nehezebb feladat a számára, ha éppen sétálsz.
Milyen konkrét modellekre érdemes odafigyelned? Jelenleg az egyik legjobb univerzális tükör nélküli fényképezőgép a Panasonic Lumix DC-S5. Ez egy kompakt készülék nagy Full Frame érzékelővel és számos videós funkcióval. Ha nem olyan mély a zsebed, akkor a Sony Alpha ZV-E10-re vagy esetleg a Fujifilm X-S10-re eshet a választásod. Mindkét darab tisztességes autofókusz rendszerrel, nagyszerű videórögzítéssel és könnyen használható kezelőfelülettel büszkélkedhet, amik a kezdők számára is megfelelőek.
A legendás Panasonic Lumix DC-GH5-tel sem nyúlhatsz félre, ami alig néhány éve még a legnépszerűbb kamera volt az online videók készítéséhez. Tavaly jelent meg a némileg továbbfejlesztett második verziója, idén pedig már elérhető a jogos utódja - a Panasonic Lumix DC-GH6. Mindegyik a Panasonic tükör nélküli kamerák kiváló videózási és végtelen beállítási lehetőségeivel büszkélkedhet.
Objektív
A fényképezőgép kiválasztásához szorosan kapcsolódik az objektív kiválasztása. Kezdésnek jó ötlet egy kit zoom objektív, amit gyakran a fényképezőgéppel együtt árulnak kedvezményes áron. Bár a kit objektívek nem tűnnek ki a fényerejükkel és az élességükkel sem, általában meglehetősen sokoldalúak.
Könnyedén kipróbálhatod velük, hogy melyik gyújtótávolság felel meg neked a legjobban, majd elkezdhetsz gondolkodni egy magasabb, valószínűleg fix gyújtótávolságú modellen. Vagy rájössz, hogy nincs is szükséged jobbra, és egy közönséges kit objektív tökéletesen elég számodra.
Már úgy érzed, hogy a kit objektív nem elégíti ki az igényeidet? Akkor fordítsd a figyelmed a 15 és 35 mm közötti gyújtótávolságú, nagy látószögű zoomobjektívekre, amik magas, f/2 körüli fényerővel rendelkeznek (minél kisebb a szám, annál jobb).
A széles látószög jól jön a vlogoláshoz és a stúdió (azaz lakás) szűk terében való videózáshoz, a nagy fényerőt pedig gyengébb fényviszonyok mellett is értékelni fogod.
Állvány
Most, hogy már kiválasztottad a fényképezőgépet és az objektívet, még mindig át kell gondolnod, hova is helyezed el őket. Szükséged van valami stabil helyre, ami gyorsan és könnyen az igényeidhez igazítható. Minden bizonnyal sok olyan könyvet találsz otthon, ami csak feleslegesen a helyet foglalja a könyvespolcon, és így állványként szolgálhatnak a fényképezőgép számára. Az elején miért ne?
De ha komolyan szeretnél videókat készíteni, nem fogod sokáig kibírni egy állvány nélkül. Az állványt bárhová elhelyezheted, bármilyen magasságba beállíthatod (de a legjobban az fog megfelelni, ha szemmagasságba állíthatod a fényképezőgépet), és kiválaszthatod a lehető legjobb kompozíciót a felvételekhez. Egy állvánnyal pedig abban is biztos lehetsz, hogy semmi sem mozdul el, és semmi sem fog történni a drága fényképezőgépeddel.
Kétféle állvánnyal találkozhatsz a piacon – fotós állványokkal és videósoknak való állványokkal. A videósoknak való állványok főként a nagyobb mozgatható fejükben különböznek a fényképező állványoktól. De ha többnyire otthon forgatod a videóidat, akkor nem kell túl sokat foglalkoznod ezzel. Bármilyen fényképező állvány megfelel, például a könnyű Manfrotto Element MII. De ha azt tervezed, hogy kibontakoztatod a filmes tehetséged, akkor például a Manfrotto Befree live vagy a karbon Vanguard VEO3+ 263CP sokkal jobb választás.
Utazással foglalkozó YouTube csatornát indítasz, és főként mozgás közben fogsz videózni? Akkor válassz inkább egy gimbal stabilizátort állvány helyett. A gimbalok olyan stabilizátorok, amelyek révén a videóid úgy néznek majd ki, mintha profik készítették volna őket – mintha nem egy ember remegő keze, hanem egy hidegvérű robot forgatta volna őket. Kiküszöbölnek minden rázkódást.
Stúdiólámpák
Igen, az állítható világítás helyett elég jó szolgálatot tehet az ablakon keresztül beáramló természetes fény. Ez a megoldás azonban meglehetősen rövidtávú, és számos hiányosságtól szenved. Csak nappal készíthetsz videókat, és a felvételek gyakran nem egységes színűek, attól függően, hogy milyen az idő kint. És mivel a világítás még jobban befolyásolhatja a videó minőségét mint egy fényképezőgép vagy az objektív, érdemes nem alábecsülni.
A videózáshoz nagyjából ugyanazokat a világítási típusokat használják, mint a stúdiófotózásnál, mint az állandó fényű lámpák, vaku nélkül. Az állandó fényű lámpáknak számos előnye van. Még a kezdők is könnyen beállíthatják őket, és egyenletes teljesítményt nyújtanak.
Az állandó fényű lámpák általában egy forrásból, azaz egy stúdiófényből, egy diffúzorból, tehát softboxból vagy fotó ernyőből állnak, ami lágyítja a fényt. Lehetőség van fény fehér falról való visszaverésére is. De ha hagyod, hogy közvetlenül téged világítson meg, az kevésbé lesz előnyös.
Kicsit megfélemlítenek az ilyen típusú beállítások és a hatalmas, professzionális megjelenésű lámpák? Akkor egy egyszerű körlámpa, például a Tracer LED Ring valószínűleg jobban megfelel majd a számodra. Ezt a fajta lámpát semmilyen módon nem kell lágyítani, ezért kompakt és könnyen hordozható.
A felvett videóban a fény megállíthatatlanul villog, és ez gondot okoz? Módosítsd a záridőt a fényképezőgépen, esetleg a rögzített videó FPS-ét is, és próbáld meg összehasonlítani a fények frekvenciájával.
Megéri kísérletezni a fényekkel, megpróbálni megtalálni a legjobb elhelyezést, szöget, teljesítményt és fényhőmérsékletet, ami megfelel a stílusodnak és a stúdiódnak. A fény könnyen megváltoztathatja az egész videó hangulatát, és azt is, hogyan hat a nézőkre. És mivel már elkezdtél foglalkozni a stúdióval is, ne fordíts hátat a háttered kinézetének. Egy unalmas fehér fal nem köti le senki figyelmét. Ezért töltsd ki azt például dizájnos tárgyakkal, könyvekkel vagy további kis fényforrásokkal.
Számítógép a videók szerkesztésére
A 4K-s videószerkesztés sok munkát jelenthet a számítógépnek. Ezért egy erős, legalább hatmagos processzorral, 16 GB-os gyors RAM-mal, dedikált grafikus kártyával és SSD-meghajtóval kell rendelkeznie. Nem feltétlenül kell asztali számítógépnek lennie, egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező laptop is hasonlóan jól működik. De a laptop gyengesége az lesz, hogy nem lehet majd később upgradelni.
A precíz videószerkesztéshez szükség van egy olyan monitorra is, ami természetesen és pontosan képes megjeleníteni a felvett videó képét – ahogy a követőid túlnyomó többsége is látja majd. Az IPS monitorok pedig a legtermészetesebb színvisszaadást biztosítják, így mi is őket választanánk.
Hogyan növelheted a YouTube videóid nézettségét?
Rengeteg videót készítettél, állig felfegyverkeztél kiváló kamerával, erős fényekkel és precíziós mikrofonnal, és most már nézőkre és feliratkozókra vágysz. De hogyan szerezd meg őket?
Valós elvárások
Egy dolgot még meg kell tenned, mielőtt elkezded a hosszú utat az első egymillió feliratkozód megszerzéséhez. Állíts fel valós elvárásokat. Annak az esélye, hogy videód virálissá válik, kicsi. Naponta körülbelül 720 000 órányi videót töltenek fel a YouTube-ra! Ez nem kis verseny. Kezdettől fogva örülni kell minden egyes feliratkozónak és minden egyes like-nak. A YouTube nem 100 méteres sprint, hanem egy hosszú maraton, a maratonhoz pedig kellő mennyiségű türelem szükséges.
A videók ütemezése és minősége
Hogyan lehetsz sikeres és tűnhetsz ki egy ilyen erős versenykörnyezetben? A rendszeres és minőségi tartalommal. Készíts egy tervet és tartsd is be azt. Döntsd el, hogy hány videót készítesz havonta, derítsd ki, mikor a legalkalmasabb a YouTube-on való közzétételük, és hétről hétre hozz létre és adj ki új tartalmat.
Rendszeresség nélkül nincs esélyed a növekedésre egy olyan platformon, mint a YouTube. Egy-egy videó véletlenszerű feltöltése nem szerez sem rajongókat, sem rendszeres nézőket. Őket úgy érheted el, hogy (például) minden hétfőn 18 órakor kiadsz egy szórakoztató 10 perces videót. Minden hétfőn. Nincsenek kivételek.
De nem csak arról van szó, hogy folyamatosan publikálnod kell valamit. Természetesen a videók minősége is fontos. Nemcsak a vizuális minőség, hanem elsősorban a tartalom minősége. A videóidnak rendelkezni kell valamilyen hozzáadott értékkel, a nézőknek el kell tudniuk vinni belőlük valamit. Legyen szó valamilyen új információról, vagy esetleg „csak” egy jó érzésről a nap további részére. Ha a tartalom minősége egyértelműen felülmúl minden mást az adott platformon, akkor a nézők gyakran megbocsátják, hogy nem olyan rendszeresen van kiadva, és várni fognak rá.
Feliratok, thumbnailek és minden, ami körülötte van
Rendszeresen adsz ki nagyszerű videókat, és még mindig senki sem nézi őket? Akkor itt az ideje, hogy az unalmas dolgokra összpontosíts a videózás körül. Olyan dolgok, mint a videók címei, feliratok és thumbnailek (másnéven indexképek, azaz a videókat reprezentáló képek).
Ezt már említettük magának a fióknak a létrehozásakor is. A YouTube úgy működik, mint bármely más kereső – kulcsszavak alapján. És ha a kulcsszavak nem jelennek meg a videóid címében és leírásában, akkor senki nem fog rájuk bukkanni. Rengeteg hasznos oldal található az interneten, amelyek segítenek megtalálni a témád szempontjából leggyakrabban keresett kulcsszavakat. Tehát próbáld meg használni őket. De ne hagyd magad elragadtatni tőlük. Nem csak magát a YouTube algoritmust próbálod a videódhoz vonzani, hanem főleg a valódi embereket.
Ezért a címnek is érthetőnek, rövidnek és vonzónak kell lennie. Helyezd magad a néző szerepébe, és légy őszinte magadhoz. Rákattintanál egy videóra a választott címmel? Például feltesz neked egy kérdést, amire szeretnéd megtudni a választ? Ha igen, akkor nyert ügyed van. Ha nem, akkor még dolgoznod kell rajta. Próbálj erős érzelmeket keltő szavakat, konkrét számokat vagy tippeket használni arra vonatkozóan, hogy a közönségnek mit kell tennie vagy mit nem, különben...
Az emberek vizuális lények. Nemcsak egy nagyszerű címmel, hanem egy figyelemfelkeltő thumbnaillel is megnyerheted őket. A thumbnail felkelti a nézők figyelmét, és arra készteti őket, hogy a videóra kattintsanak. Ezért jól kell igazodnia a videó témájához és címéhez. Például felhívhatod a lehetséges néző figyelmét úgy, hogy a thumbnailre kiteszel egy arcot, valamint egy nagy, jól olvasható szöveget egy összeillő kompozícióban. Általában csak pár másodperced van arra, hogy megragadd a YouTube felhasználókat valamivel, úgyhogy használd ki belőle a lehető legtöbbet.
Próbáld kitalálni a thumbnailjeid saját vizuális stílusát, és tartsd magad hozzá. Rajongóid akkor azonnal felismerik majd, hogy ez a te videód, és rákattintanak. Ideális esetben ezeknek az elemeknek szimbiózisban kell működniük a profilod látványelemeivel, azaz a teljes identitásoddal.
A YouTube mint közösség
A YouTube nem csak egy videókereső, hanem egy hatalmas közösségi hálózat is, egy olyan útkereszteződés, ahol több milliárd (tényleg milliárd!) ember találkozik a világ minden tájáról, akik hasonló érdeklődési körrel és véleményekkel rendelkeznek.
Ezért, ha több emberhez szeretnéd eljuttatni a videóidat, kommunikálnod kell velük, és a közösség részévé kell válnod. Kérd ki a nézőid véleményét, válaszolj a videóiddal kapcsolatos megjegyzéseikre, és próbálj beszélgetést kezdeményezni velük. És mi indítja be jobban a beszélgetést, mint bármi más? Az aktuális témák és trendek. Kövesd őket, és ha tematikusan illeszkednek a csatornádhoz, készíts róluk videókat.
Jó lenne, ha más felhasználók videói alá is kommentelnél, és megpróbálnál együttműködni velük. Tanácsot adhattok egymásnak és közös videókat is készíthettek. Ha professzionális szinten együttműködsz más youtuberekkel, a csatornád több ezer új felhasználóhoz eljut, és segít a növekedésben.
Hogyan lehet pénzt keresni a YouTube-on?
Rájöttél, hogy a YouTube a te világod, és minden erőd ennek szeretnéd szentelni? Ez azt jelenti, hogy el kell mélyedned a számok birodalmában, az elemzésben, és azt is ki kell találnod, hogyan kezdd el a videóidat bevételszerzésre használni.
YouTube Analytics
A YouTube Studio rengeteg adatot biztosít a számodra, hogy sok érdekes információt fedezhess fel, amelyek potenciálisan segíthetnek a csatornádat a következő szintre emelni.
Lehetővé teszi, hogy tanulmányozd, melyik videód sikerült jól és melyik nem, és rájöjj, hogy miért. Látni fogod, hogy a nézők túlnyomó többsége melyik pillanatban hagyta abba a videód nézését, és megpróbálhatod kideríteni, mi állhat ennek a hátterében. Ezután tanulhatsz ezekből a hibákból, és így a videóid jobbak lesznek, mint valaha.
A YouTube videók monetizálása és egyéb bevételi források
Sokféleképpen lehet pénzt keresni a YouTube-on. De egyik sem egyszerű, és nagyszámú hűséges feliratkozóra lesz szükséged ahhoz, hogy ez lehessen a karriered. Több ezer feliratkozóra, akiket nem könnyű megszerezni. A helyedben biztosan nem cserélnénk a Youtube-ra a munkánkat vagy az iskolát. A lehetőség végül is mindig ott lesz.
A legáltalánosabb módja annak, hogy plusz pénzt keress a YouTube-on, az a hirdetésekből származó bevétel. A videó előtt és közben a nézőnek lejátszott hirdetésektől kezdve. Minden egyes megtekintésért kapsz egy kis összeget, attól függően, hogy milyen hirdetésről van szó, milyen hosszú, és így tovább. A videóidon megjelenő hirdetések a legegyszerűbb módja annak, hogy bevételt szerezz, ha részt veszel a YouTube Partner programban. A programba való belépés követelménye az, hogy rendelkezned kell 1000 feliratkozóval és 4000 óra nézési idővel az elmúlt egy évben.
A reklámokon kívül felajánlhatod az előfizetőidnek a saját merch-ödet - saját tervezésű pólókat, bögréket és még ki tudja, mit. Például létrehozhatsz egy Patreon fiókot, és a leghűségesebb követőid rendszeresen hozzájárulhatnak a YouTube csatornád támogatásához. Már maga a YouTube is kínál hasonló szolgáltatást „Csatornatagság” néven. Ha videóid széles eléréssel rendelkeznek, és lebilincselő témákkal foglalkoznak, akkor elvárhatod, hogy a márkák is megkeressenek együttműködési ajánlatokkal. A termékeik reklámozásáért jutalmat kínálhatnak fel. Jó azonban, ha csak olyan szolgáltatásokat, termékeket ajánlasz, amelyekben igazán megbízol, és amelyeket magad is használsz. Ellenkező esetben hamarosan elkerülhetetlenül elveszíted a rajongóid bizalmát, és akkor nem lesz senki, akinek egyáltalán reklámozhatnád a termékeket.
A kezdő youtuberek 10 leggyakoribb hibája
- Félnek, ezért el sem kezdik.
- Nincs türelmük, és irreális elvárásokkal rendelkeznek.
- Túlságosan az új felszerelés vásárlásával foglalkoznak, és nem a tartalom minőségével.
- Nem kommunikálnak a nézőikkel és más alkotókkal a YouTube-on.
- Rendszertelenül és koncepció nélkül töltenek fel videókat.
- Figyelmen kívül hagyják a hangminőséget és a hangeffektusokat.
- Nem töltenek elég időt egy-egy fülbemászó cím és thumbnail megalkotásával.
- Más alkotókat próbálnak másolni, ahelyett, hogy önmaguk lennének.
- Nem tudják, mire összpontosítsanak, és sok egymáshoz nem kapcsolódó témáról készítenek videót.
- Ragaszkodnak egy mintához, és nem próbálnak meg folyamatosan fejlődni.